Naar huis...

12 januari 2015 - Schiphol, Nederland

Maandag 12 januari: de dag van de terugreis.... Lekker geslapen! Ook Tijn heeft gelukkig de nacht doorgeslapen! We eten het bijzondere ontbijt, dat inbegrepen is... Het is bezorgd op onze kamer gisterenavond en bestaat uit een mueslireep, een banaan, een muffin en een bakje yoghurt. Het Nieuw Zeelandse brood waren we al niet zo dol op, maar dit ontbijt is wel het dieptepunt helaas... Als iedereen gedouched en ingepakt is, checken we uit. We kunnen de bagage even in het hotel laten staan en nadat we een shuttle hebben besteld voor straks, gaan we nog even een uurtje de stad in. Dat is natuurlijk zo voorbij en voor we het weten zitten we voor de laatste keer in de shuttle naar het vliegveld... We zijn mooi op tijd en kunnen direct inchecken. We houden even onze adem in bij het wegen van de bagage, maar we mogen alles meenemen! ;-) We gaan voor de laatste keer de Nieuw Zeelandse shops in en voor we het weten moeten we alweer inchecken! Helaas een half uurtje te laat vertrekken we. De gezagvoerder legt uit dat ze op de vlucht vanuit Hong Kong een stevige tegenwind hadden, waardoor ze vertraging opliepen. Dit heeft voor ons het voordeel dat we dus richting Hong Kong meewind hebben en dus alsnog eerder dan verwacht aankomen! Uiteindelijk komen we een kwartier eerder aan. Het is best een bumpy ride met aardig wat gehobbel door turbulentie. Ook de landing is wat stuiterend ;-) Op het vliegveld gaan we op zoek naar een douche om een beetje op te frissen. De jongens zitten er helemaal doorheen... Helaas kost het omgerekend 20 euro pp om te douchen én is er een wachttijd van drie uur! Dat gaat hem dus niet worden! We frissen ons wat op in het toilet met babydoekjes en wegwerpwashandje en dan voelen we ons toch wel wat beter. Sem had in het vliegtuig niet zo'n trek in de tweede maaltijd en loopt nu een beetje met een hypo rond. Het kost wat overtuigingskracht om hem toch te laten eten. Met die gele M lukt het altijd wel ;-) Hij voelt zich al gauw beter na wat van die goudgele frietjes! We Facetime-en nog even met papa en mama. Best apart, terwijl je halverwege de andere kant van de wereld op een vliegveld zit. Tijn ligt lekker op de grond te slapen. De tijd vliegt zo voorbij en we gaan op zoek naar de gate. Heel bijzonder, want hiervoor moeten we eerst met de metro het vliegveld over. Bij de gate staat een gigantische rij, dus daar worden we ook niet zo blij van helaas. Tijn zit er helemaal doorheen, dus Nina en ik gaan alvast in de rij staan en de rest voegt zich bij ons als we de slurf in mogen. Dan begint het laatste stuk... Gelukkig kan ik zelfs een beetje slapen! Totdat een jochie van twee het hele vliegtuig wakker krijst omdat hij niet wil blijven zitten, zoals zijn ouders willen! Grrrrr! Verder slaap ik niet echt meer, terwijl we nog zeker 6 uur moeten vliegen. Veel films kijken dus! Om 6.00 uur Nederlandse tijd landen we uiteindelijk op Schiphol, waar papa en mama ons op staan te wachten. Toch wel erg leuk om ze weer te zien na zo'n lange tijd :-)

Wat een geweldige reis was dit!!! Prachtig land, vriendelijke mensen, indrukwekkend landschap! Maar waarom zo ver weg...? ;-)

Voorlopig even wat dichterbij op vakantie, want dat lange vliegen is toch wel heftig! Maar we hebben nog lang niet alles gezien, dus hopelijk kom ik nog wel eens terug! :-)