Fietsen, fietsen, fietsen!

10 januari 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 10 januari: onze laatste dag om iets leuks te gaan doen! We kiezen ervoor om te gaan fietsen. Gisteren hebben we onderweg wat fietspaden gezien, die ons wel leuk leken. We hebben al veel fietsers gezien in Nieuw Zeeland, maar meestal waren we er niet jaloers op: steile bergen en vlak langs de snelweg te moeten fietsen leek ons niet ideaal! We rijden naar Arrowtown, waar we fietsen huren en de Queenstown trail gaan fietsen. Deze loopt voor het grootste deel langs de rivier en gaat er een aantal keer overheen via leuke (swing)bruggetjes. We komen ook weer langs het bungee-centrum van gisteren. Het laatste deel van de trail gaat helemaal door het Otago wijngebied en we passeren de ene wijngaard na de andere. We stoppen even bij Gibbston winery, maar helaas is de tour net begonnen en zouden we een uur moeten wachten tot de volgende. Dat is te lang... We fietsen verder en stoppen uiteindelijk bij een wijngaard, die niet zijn eigen wijnen maakt, maar waar je wel de wijnen kan proeven van de wijnhuizen waar ze de druiven aan verkopen. Ik proef er (natuurlijk) nog een paar wijntjes. Ik ben toch op de fiets! ;-) Otago staat vooral bekend om de pinot noir, maar ik krijg allereerst een bijzonder lichte riesling te proeven. Heel bijzonder! Een beetje zoet, maar toch ook weer niet! ;-) Uiteindelijk ook twee Pinot Noirs en die zijn werkelijk verrukkelijk...! We worden opgehaald door het fietsverhuurbedrijf, die ons weer terug brengt naar Arrowtown. De eigenaar heeft ook zijn hondje bij zich en Tijn is er natuurlijk helemaal verliefd op! Jazz is een heel leuk en lief hondje dat prachtig rechtop op de bijrijdersstoel van zijn baasje zit. We lopen nog even door Arrowtown. Ook dit is een goudzoekersstadje en dit is nog bijna helemaal in originele staat bewaard gebleven. De hoofdstraat staat helemaal vol met oude koloniale gebouwen. Ook hier zijn uiteindelijk Chinezen goud komen zoeken en het stadje heeft dus ook een Chinatown. We rijden ook nog even naar Queenstown om een ijsje te eten. Het lijkt in eerste instantie dat de ijssalon wel heel goed is, omdat er een geweldige rij staat! Die blijkt uiteindelijk voor de hamburgertent ernaast te staan! Dat moeten wel hele goede burgers zijn! ;-) Terug op de camping gaan Sem en ik koken en gaan Nina en Gunnar alvast de koffers inpakken. Morgen vliegen we alweer terug naar Auckland, dus de auto moet helemaal uitgemest worden en alle spullen uitgezocht... Goede reden voor onze laatste fles wijn... ;-) Die Kiwi's kunnen er wel wat van! ;-)