The Barby

8 januari 2015 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Donderdag 8 januari:Vandaag doen we even rustig aan. We merken dat de afgelopen dagen best intensief waren en een dagje minder is dus geen slecht idee! We slapen uit, ontbijten lekker en de jongens leven zich uit op de trampoline. Die is de afgelopen weken een maatstaf geweest voor de campings (eigenlijk vakantiepark, maar camping klinkt toch gezelliger ;-)). Als de camping goed was, had hij een trampoline met veiligheidsnet en 'verticale' veren. Als hij minder was, zat er geen net om en zaten de veren horizontaal langs de rand. De jongens hebben nu wel goed getest welke trampoline ze zouden willen, als ze er zelf eentje in de tuin mochten! ;-) Nina en ik zetten de wasmachine aan het werk en lezen een boek. Rond de middag gaan we het stadje Wanaka in en kijken nog even wat er in de omgeving te doen is. We kopen wat souvenirs en de stepjes kunnen eindelijk serieus uit de koffer, want er is een mooie skatebaan hier. Er omheen is een soort marktje met plaatselijke producten en we kopen lekkere kersen en abrikozen; 's ochtends vers geplukt! Aan het einde van de middag gaan we inkopen doen voor de barbecue! Het is lekker weer, dus dat moet goed komen! Er is helaas maar één barbecue op de camping, dus we moeten even wachten tot de vorige 'grill-master' klaar is. De barbecue is een goede sociale ontmoetingsplaats, want ik heb al gauw een praatje met een Amerikaan uit Nevada, wiens schoonmoeder uit Maastricht komt. Ze zijn nu 18 (!) maanden aan het rondreizen en ze zijn ook in Nederland en België geweest. Hij moet binnenkort weer naar Amerika om een baan te gaan zoeken, terwijl zijn vrouw op bezoek gaat bij familie in Australië. Goh, ik doe toch iets niet goed, geloof ik, haha! ;-) Hij vraagt ook hoe we de 'Black Pete' discussie hebben ervaren. Best interessant om de opvatting van een buitenstaander in deze discussie te horen! Gelukkig is hij het eens met de stelling dat het als Oud-Hollandsche traditie heel belangrijk is! ;-) Als de Amerikaanse steak klaar is, kunnen onze burgers, spiesjes en zalm op de barbecue en is het smullen maar! Als alles gebakken is, dient de volgende 'grill-meister' zich alweer aan. Dit blijken Nederlanders te zijn, dus daar maken we ook nog een praatje mee. We hebben alleen onze twijfels over hun kennis over Nieuw Zeeland, als we moeten uitleggen waar Wellington ligt... ;-) De burgers en spiesjes zijn heerlijk en de zalm smelt op onze tong! Jummie! Voor de maiskolven hebben we Hugo's tip gebruikt om ze te roosteren met de bladeren eromheen. Thuis doen we altijd helemaal ingewikkeld door ze eerst te koken en daarna te roosteren, maar dat hoeft dus helemaal niet! Bedankt Hugo! ;-) We kijken 's avonds nog even tv. Dat is ook al even geleden en we schrikken van alle enge dingen die er in Parijs zijn gebeurd... Ik vraag me af wat we verder 'gemist' hebben, de afgelopen weken... Het enige nieuws dat we op hadden gezocht de afgelopen tijd, was een aardbeving, die in het gebied was geweest, een dag nadat we er doorheen gereden waren. Dat was ook best indrukwekkend. De berichten waren, dat we deze ook gevoeld hadden moeten hebben in Little River, toen we daar zaten. Gelukkig hebben we niets gemerkt!