Auw! :-(

11 januari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zondag 11 januari: vroeg op! Om 11.35u gaat ons vliegtuig en we moeten ook onze auto nog inleveren. We krijgen uiteindelijk alles in de tassen, maar het ging helas niet vanzelf. ;-) We moeten eerst tanken, voordat we de auto inleveren. Bij het tankstation staat een hele mooie Morgan, die Sem met veel interesse aan het bewonderen is. Als de eigenaar ervan terug komt, biedt hij Sem even aan om erin te gaan zitten. Hij doet dan wel even alsof hij de tank volgooit, zodat het lijkt of hij de pompbediende is! Erg lief van die meneer en Sem straalt helemaal! We leveren de auto in en we worden op het vliegveld afgezet. We zijn uiteindelijk veel te vroeg, zodat we nog niet eens in kunnen checken. Nieuwsgierig wegen we alvast onze bagage op de weegschaal bij de check-in balie. Oeps...! Veel te veel gewicht! Hoe kan dat nou? ;-) Gelukkig hebben we nog genoeg tijd om de schade wat in te perken en spullen over te hevelen naar onze handbagage. We vertrekken uiteindelijk precies op tijd en de vlucht is prachtig! Het grootste deel is onbewolkt en we vliegen over veel plekken, waar we geweest zijn: Lake Wanaka, Lake Pukaki, Lake Tekapo, Nelson, Abel Tasman, Marlborough sounds... Echt fantastisch om het ook uit de lucht te zien! Ook de vulkanen op het Noord-eiland zijn prachtig te zien! Inclusief rookpluim! Tijdens het landen zien we de beroemde Sky Tower, die bepalend is voor de skyline van Auckland. Het is heerlijk weer in Auckland en met een shuttle worden we snel naar ons hotel in het centrum gebracht. Het is daarvandaan maar een klein stukje lopen en we gaan de stad dus te voet verkennen. Dit is heel anders dan we de afgelopen weken gewend zijn. Zelfs Wellington doet volkomen anders aan. Auckland is een echte grote stad! Helaas leren we ook wat anders kennen dan de toeristische highlights van de stad. Sinds we geland zijn heeft Tijnlast van zijn oor en het lijkt alleen maar erger te worden. Omdat we morgen natuurlijk 24 uur moeten vliegen, is het toch een te groot risico om hem ermee te laten lopen. Helaas is het zondag en is het ook al 5 uur geweest. Alle apotheken zijn dicht, dus daar kunnen we ook niet vragen waar de dichtstbijzijnde dienstdoend arts is. Uiteindelijk gaan we terug naar het hotel en vragen we het de receptioniste. Ze stuurt ons naar het ziekenhuis en belt een taxi. Gelukkig is het bij de 'child emergency' niet zo druk en wordt Tijn direct door een hele lieve zuster geholpen! Hij krijgt direct wat ibuprofen en we moeten even wachten op de dokter. Die komt gelukkig ook snel en onderzoekt snel zijn oren. Hij blijkt een fikse oorontsteking te hebben! Arme Tijn! Tegen het einde van het bezoek begint de ibuprofen al te helpen en krijgt hij gelukkig al weer praatjes! ;-) Nu kunnen we met een recept voor pijnstillers en antibiotica op zoek naar een dienstapotheek. Helaas weer met een taxi rijden we naar de 'Medicines to Midnight'. Best een goede naam voor een dienstapotheek! ;-) Als we eindelijk weer terug zijn in het hotel zijn we 2 uur verder. Ook de zorg in Auckland even onderzocht dus! ;-) Tijn heeft gelukkig alweer trek in eten, dus we gaan snel op zoek naar een leuk restaurantje voor ons laatste diner in Nieuw Zeeland! We komen uiteindelijk bij Elliot Stables terecht: een leuk concept, waarbij je een grote gezellige ruimte met tafeltjes heb en de keus uit verschillende restaurants om je eten te bestellen. We kiezen uiteindelijk Mexicaans en drinken met een bijzonder groot glas bier op onze vakantie!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Hannie:
    12 januari 2015
    Wat een reis en belevenissen hebben jullie met elkaar meegemaakt. Geweldig om te lezen , allen dank hiervoor. Goede reis naar huis.
  2. Johan den Hertog:
    12 januari 2015
    Ontzettend leuk om jullie reisverslag te lezen. Nu maar hopen dat je snel weer went aan de Nederlandse omstandigheden.
    Goede reis en tot snel.