Het begin van de reis...

16 december 2014 - Orewa, Nieuw-Zeeland

14 december is het eindelijk zo ver: we gaan vertrekken! Ruim op tijd zijn we op Schiphol, zodat we nog een lekker een kop koffie met appeltaart kunnen eten voor mama's verjaardag. Het vliegtuig vertrekt goed op tijd en dan wordt het geduld hebben! Een goede keus aan films zorgt ervoor dat het eerste deel naar Hong Kong goed te doen is! In Hong Kong hebben we 2 mooie kamers in het sjieke Marriot geboekt, zodat we eerst nog een dutje kunnen doen. Dat is ook wel nodig, vooral Tijn heeft de hele vlucht stuiterend op zijn stoel gezeten ;-) Zodra hij zijn lekkere zachte kussen raakt is 'ie weg. 5 uur later is hij ook amper wakker te krijgen. Als iedereen weer een beetje op aarde is, gaan we met de metro down town. Wat een bizarre stad! Veel hoge flatgebouwen, kantoren en shopping malls. Daartussen een aantal bijzondere parken en tuinen met veel mooie exotische vogels (rode ibissen, flamingo's). Gelukkig is er van de opstanden van afgelopen maanden niets meer te merken. Eind van de middag gaan we weer terug naar het vliegveld en om 21.00 uur plaatselijke tijd vliegen we weer verder. Dit deel van de reis vind ik het zwaarst. De tijd lijkt vooruit te kruipen... Volgens Sem heb ik het meest geslapen van ons allemaal, maar voor mij voelt het alleen maar als dat ik m'n ogen dicht heb gehad :-( Om 12.50u plaatselijke tijd landen we, nogal stuiterend door de harde wind in Auckland. We hebben snel onze koffers en ook onze 'rent-a-dent' staat in 10 minuten voor onze neus. Nu op weg naar onze eerste stopplaats. Het linksrijden gaat Gunnar goed af, ondanks de slaperige staat waarin we ons allemaal bevinden. Het is gelukkig maar een uurtje rijden. Onderweg nog even wat eerste boodschapjes gedaan in een groot winkelcentrum. Ook een rare gewaarwording: veel kerstdrukte en daar hebben wij ons zelf amper mee bezig gehouden laatste tijd. Ook de temperatuur van ongeveer 19 graden is heel gek bij de mooie kerstversiering overal. In Orewa, aan de kust, waait het erg hard. De golven zijn woest! Het schijnt de komende dagen zo te blijven en is njet helemaal normaal voor deze tijd van het jaar. Nadat we Marije in Wellington hebben gebeld, blijkt ook daar het weer wat tegen te vallen. Hopelijk wordt het de komende dagen beter en kunnen we met kerst wel barbecuen ;-) We hebben in Orewa een huisje geboekt en de wind lijkt het een beetje te bewegen. Of zijn we nu echt zó moe...? Na een simpele maaltijd en een lekkere douche, is het heerlijk om in het zachte bed in een diepe slaap te vallen...