Herfst?

17 december 2014 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaat de reis verder naar Paihia. Helaas treffen we het niet met het weer... Niet alleen hele harde wind, maar vandaag stromende regen! :-( Onderweg stoppen we even langs een woest strand en daarna rijden we door naar Waitangi, waar we het Treaty House bezoeken. Hier werd op 6 februari 1840 het Verdrag van Waitangi getekend. Dit verdrag was een overeenkomst tussen de Britten en de Maori, waar tegenwoordig de raciale betrekkingen binnen het land op zijn gebaseerd. Het huis was van James Busby en werd in 1932 tot nationaal monument benoemd. Bij het huis ligt ook een 35 m lange kano van 3 kauribomen. Deze heet de Ngatokimatawhaorua (leuk woord voor galgje), naar de kano waarin de eerste Maori, Kupe, Nieuw Zeeland ontdekte. Deze wordt ieder jaar op de nationale feestdag Waitangi day te water gelaten. In de middag hebben we een wandeling gemaakt naar de Haruru Falls. Een ontzettend leuke wandeling over een plankenpad door een mangrovebos. Na 1,5 uur wandelen komen we bij de waterval, die erg woest is door de vele regen die gevallen is de afgelopen tijd. Omdat het al laat is, rent (!) Gunnar terug en haalt de auto op. Heeft ie z'n hardlooptraining alvast weer gedaan! ;-) In een half uur staat hij alweer voor onze neus! 's Avonds eten we lekker Fish'n'Chips! We slapen in een huisje aan het water, waar de WiFi verbinding ons helaas een beetje in de steek laat ;-)

1. Jan Smit:
    17 december 2014
    Hoi Esther,
    Wat ontzettend leuk om je zo op je (wereld)reis te kunnen volgen. Ben benieuwd naar wat je verder allemaal mee gaat maken..
    Hartelijke groet,
    ook van Cobie,
    Jan.
  2. Esther C:
    18 december 2014
    Hoi Esther, dat wordt een paraplu-test doen! Maar super dat jullie toch van alles ondernemen en dat je ons nog een lesje geschiedenis geeft ook! Veel plezier weer vandaag. 20xgroetjes van hier. Esther C
  3. Suus:
    18 december 2014
    Hoi Esther en de rest van de familie,
    Ik zie het allemaal zo voor me. Tja, regen. Hoort ook bij NZ.
    Op naar de volgende ontdekking. Groetjes aan allen, Suus